Imieniny obchodzą: Monika, Florian, Władysław, Michał. Urodziny obchodzi: Klocek Wiesława.
Publiczne Gimnazjum przy SOSW Nr 1


Projekty edukacyjne

ZASADY I WARUNKI REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO W GIMNAZJUM

Zadania ogólne:

1.  Uczniowie mają obowiązek realizowania projektów edukacyjnych na podstawie § 21a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U.Nr 83, poz.562 z późn. zm.), a udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania zgodnie z przepisami w statucie.
2.  Projekty realizowane są w klasie pierwszej, drugiej i trzeciej.
3.  Uczeń może brać udział w realizacji więcej niż jednego projektu.
4.  W przypadku, o którym mowa w punkcie 3 uczeń lub jego rodzice wskazują, w terminie nie później niż do 30 maja roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do egzaminu gimnazjalnego, temat którego projektu zostanie wpisany na świadectwie ukończenia szkoły.
5.  Czas trwania projektu określa opiekun projektu i może przedłużyć jego realizację.
6.  Projekty edukacyjne realizowane są w grupach klasowych lub międzyklasowych liczących.
7.  Dyrektor gimnazjum zapewnia warunki do realizacji projektów w ramach posiadanych środków.


Zadania opiekuna projektu:

1.  Na początku każdego roku szkolnego, wychowawca informuje uczniów o warunkach i zasadach realizacji projektu oraz zapoznaje z niniejszym regulaminem.
2.  Rodzicom przekazuje się informację na pierwszym zebraniu.
3.  W terminie do 30 września nauczyciele opiekunowie projektów przedstawiają dyrektorowi listę tematów z celami oraz sposób dokumentowania realizacji projektu i prezentacji. Tematyka może uwzględniać również propozycje złożone przez uczniów.
4.  W terminie do 15 października opiekunowie projektów przeprowadzają spotkania z uczniami w celu udzielenia wskazówek i odpowiedzi na pytania.
5.  W przypadku, gdy uczeń:
- nie zdecyduje o wyborze tematu,
- nie określi zespołu, z którym będzie realizować projekt,
- nie złoży deklaracji z powodów niezależnych od siebie (np. z powodu choroby)
opiekun projektu włącza go do określonego zespołu, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.
6.  Realizacja projektu rozpoczyna się od spotkania, na którym opiekun projektu z zespołem uczniowskim wspólnie ustalają:
a) czas realizacji projektu,
b) formy pracy, zbierania informacji i dokumentów pracy,
c) podział zadań w zespole i zasady współpracy,
d) kryteria oceny projektu,
e) sposób prezentacji i podsumowania projektu.
7.  Podczas pracy nad projektem opiekun projektu winien na bieżąco monitorować pracę zespołu i poszczególnych jego członków oraz udzielać konsultacji i wskazówek.
8.  Nauczyciele nie będący opiekunami projektów są zobowiązani, we współpracy z opiekunem do pomocy uczniom.
9.  Oceny projektu dokonuje opiekun projektu wraz z członkami zespołu. Opiekun może konsultować się z innymi nauczycielami przed jej dokonaniem.
10.  Kryteria ocen projektu winny uwzględniać:
- zaangażowanie w realizacje projektu,
- wytwory materialne dokonane przez uczniów w projekcie, o ile takie były planowane i powstały,
- sposób prezentacji projektu lub przedsięwzięcia jeśli było ono celem projektu,
- pracę zespołową i indywidualną uczniów,
- samoocenę uczniów.
11.  Opiekun projektu winien przedstawić wychowawcy klasy ocenę realizacji projektu przez uczniów w formie pisemnej, kończącą się stwierdzeniem „zaliczył/ nie zaliczył”, która jest podstawa do dokonania zapisu na świadectwie ukończenia gimnazjum i w innych dokumentach szkolnych.

Zadania uczniów:

1.  Wyboru określonego tematu dokonują uczniowie do 20 października, składając wspólną pisemną deklarację ze wskazaniem wszystkich członków zespołu, przy czym mogą to być zespoły międzyprzedmiotowe.
2.  Zakończeniem projektu jest publiczna prezentacja, której forma jest uzależniona od tematyki realizowanego projektu.
3.  Prezentacja następuje zgodnie z ustalonym planem przyjętym w projekcie.
4.  W zależności od tematyki projektu w prezentacjach jako obserwatorzy i zaproszeni goście mogą uczestniczyć:
- inni uczniowie szkoły,
- rodzice uczniów,
- osoby lub przedstawiciele instytucji, organizacji, władz samorządowych itp., z którymi wiązała się tematyka projektu.


Ustalenia dodatkowe:

1.  Jeśli projekt lub jego część jest ściśle związany z programem danego przedmiotu, dopuszcza się wpisanie oceny do dziennika lekcyjnego z jednego lub kilku przedmiotów.
2.  Dopuszcza się w wyjątkowych sytuacjach, modyfikację listy projektów realizowanych w trakcie roku szkolnego, a także zmianę tematyki, terminów zakończenia i sposobu prezentacji efektów, a także opiekuna (opiekunów) projektu, o ile wystąpiły przyczyny, które uniemożliwiły realizację podjętego zadania. Decyzję o zmianach w pracy nad projektami podejmuje opiekun projektu po konsultacji z dyrektorem szkoły.
3.  Po zakończeniu realizacji projektu opiekun przedstawia dyrektorowi pisemne sprawozdanie z jego realizacji.
4.  Dokumentacja zgromadzona w trakcie realizacji projektu przechowywana jest do końca nauki ucznia w gimnazjum
5.  Dyrektor szkoły decyduje o zwalnianiu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego w uzasadnionych przypadkach na udokumentowany wniosek rodziców / opiekunów.
6.  Dyrektor szkoły w porozumieniu z Radą Pedagogiczną może zmienić zapisy niniejszego dokumentu, dostosowując je do realiów i możliwości organizacyjnych szkoły.


TEMATYKA PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2017/2018


1. Projekt patriotyczno-historyczny "Odzyskanie Niepodległości" - mgr Teresa Sulka-Gałka, mgr Justyna Kamieniecka

Cele:
  • ...,
  • ....


2. Czytamy utwory znanych pisarzy - "Wesele" Wyspiańskiego. - mgr Bożena Plewa, mgr Bogusława Dudek

Cele:

Podstawowym celem przedsięwzięcia jest popularyzacja czytelnictwa, zwrócenie uwagi na potrzebę dbałości o polszczyznę oraz wzmocnienie poczucia wspólnej tożsamości.
„Wesele” Wyspiańskiego było lekturą Narodowego Czytania 2017. To utwór. Który zawiera różnorodność bohaterów, wyjątkową scenerię, bogactwo odniesień, a także elementy niezwykle ważne dla naszej historii, dla naszej kultury, dla fundamentów tego, co nazywamy polskością.

3. Znani polscy malarze. - mgr Agata Majewska

Cele:
  • ...,
  • ....


TEMATYKA PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2016/2017


1. "Matematyka on – line" - projektowanie strony internetowej - R. Plewa

Cele:

Poszerzenie wiedzy matematycznej i informatycznej, umiejętność pracy w grupie. Umiejętność gromadzenia i opracowywania materiałów. Rozwijanie umiejętności wykorzystania techniki komputerowej do nauki innych przedmiotów. Prezentowanie swojej pracy na stronie internetowej.

2. „Ludzie ludziom zgotowali ten los…” - nazistowskie obozy zagłady i obozy koncentracyjne na ziemiach polskich - B. Dudek, E. Bogusz

Cele:
  • upowszechnienie wśród młodych ludzi wiedzy o nazistowskich obozach zagłady i obozach koncentracyjnych na ziemiach polskich powstałych podczas II wojny światowej,
  • spojrzenie na nauczanie o Holocauście jako na źródło kształtowania wielu uniwersalnych wartości i postaw takich jak: prawda, dobro, wolność, odpowiedzialność, solidarność, sprawiedliwość, tolerancja, demokracja, poszanowanie indywidualności i różnorodności,
  • przygotowanie galerii w szkole, która będzie zawierała w sobie zdjęcia, wspomnienia i opisy obozów zagłady i obozów koncentracyjnych na ziemiach polskich powstałych podczas II wojny światowej,
  • zorganizowanie wycieczki do Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu.


TEMATYKA PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016


1.„Dzień Brytyjski.” - N. Bylina

Cele:
  • poznanie kultury i tradycji Wielkiej Brytanii,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim.
2. "Moje pomysły na ozdoby choinkowe." - A. Majewska

Cele:
  • rozwijanie wyobraźni artystycznej poprzez praktyczne działanie,
  • kształtowanie umiejętności planowania i organizowania pracy w zespole.
3. „11 listopada – czas refleksji nad wolnością.” - T. Sulka-Gałka i J. Kamieniecka

Cele:
  • czas refleksji nad wolnością,
  • kształtowanie postaw patriotyzmu,
  • rozwijanie i pogłębianie szacunku dla dokonań minionych pokoleń Polaków.
4. „Jak zorganizować dobrą zabawę andrzejkową.” - R. Maciaszek

Cele:
  • zapoznanie z tradycjami andrzejkowymi,
  • rozwijanie umiejętności organizowania zabaw i konkursów.


TEMATYKA PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2014/2015


1.„Czy matematyka może być ciekawa? Ciekawostki matematyczne, ciekawe zadania, krzyżówki, rebusy.” - R. Maciaszek
Cele:
Głównym celem projektu jest rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów poprzez poznawanie nowych zagadnień wykraczających poza podstawę programową nauczania matematyki,wykorzystania metod matematycznych do celów i zadań praktycznych oraz popularyzacja wiedzy matematycznej.

2. "Matematyka on – line" - projektowanie strony internetowej - R. Plewa
Cele:
Poszerzenie wiedzy matematycznej i informatycznej, umiejętność pracy w grupie. Umiejętność gromadzenia i opracowywania materiałów. Rozwijanie umiejętności wykorzystania techniki komputerowej do nauki innych przedmiotów. Prezentowanie swojej pracy na stronie internetowej.

3. „Zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe – konkurs kolęd.” - A. Sarniak
Cele:
Głównym celem projektu jest kultywowanie tradycji świątecznych, umiejętność organizacji konkursów.

4. „Mistrzostwa placówki w tenisie stołowym okazją do pełnienia funkcji organizatora, sędziego i zawodnika” - B. zuch
Cele:
Celem głównym projektu jest zachęcenie młodzieży do aktywnego udziału w życiu sportowym placówki.


TEMATYKA PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2013/2014


1. Inicjowanie ogólnopolskich kampanii w naszej szkole – akcja „Narodowe czytanie” - B. Plewa, B. Dudek
Cele:
Podstawowym celem przedsięwzięcia jest popularyzacja czytelnictwa, zwrócenie uwagi na potrzebę dbałości o polszczyznę oraz wzmocnienie poczucia wspólnej tożsamości.

2. "Matematyka on – line" - R. Plewa
Cele:
Poszerzenie wiedzy matematycznej i informatycznej, umiejętność pracy w grupie.
Umiejętność gromadzenia i opracowywania materiałów.
Rozwijanie umiejętności wykorzystania techniki komputerowej.
Prezentowanie swojej pracy przez tworzenie strony internetowej.

3. Jak zainteresować uczniów baśniami? - inscenizacja baśni „Księżniczka na ziarnku grochu” - J. Kamieniecka, T. Sulka Gałka
Cele:
Doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
Wdrażanie do swobodnego występowania przed publicznością, niwelowania poczucia niepewności, pokonywanie barier emocjonalnych.
Wdrażanie do poczucia odpowiedzialności, systematyczności za zadanie, które wykonuje.

4. Gimnazjaliści czarują czytaniem swoich młodszych kolegów – udział w akcji czytelniczej „Zaczarowani czytaniem” -
J. Kamieniecka
Cele:
Doskonalenie umiejętności analizy i interpretacji tekstów literackich.
Wdrażanie do poczucia odpowiedzialności, systematyczności za zadanie, które wykonuje, doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
Wdrażanie do swobodnego występowania przed publicznością.

5. „Uczniowie nauczycielom” - akademia z okazji Dnia Nauczyciela - Anna Palider
Cele:
Integracja grupy młodzieży przybyłej do szkoły.
Kształtowanie umiejętności przestrzegania reguł i współdziałania w grupie.
Podniesienie poczucia własnej wartości.
Wdrożenie do ekspozycji społecznej.
Usprawnianie uwagi i pamięci na bazie tekstów, piosenek i układów choreograficznych.
Rozwijanie i rozbudzanie zainteresowań muzyczno-wokalnych i teatralnych.


TEMATYKA PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2012/2013


1.  "Nauczyciele dawniej i dziś" - A. Palider, S. Firek, G. Głodziak
Cele:
Kształtowanie właściwej postawy wobec przemian w historii mody.
Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie i prezentacji efektów swojej pracy na forum szkoły.

2.  "Mistrzostwa świata w tenisie stołowym" - B. Zuch
Cele:
Zachęcenie młodzieży do aktywnego udziału w życiu sportowym placówki.
Kształtowanie nawyku zdrowego stylu życia poprzez czynne uprawianie sportu, nabywanie umiejętności sportowej rywalizacji, współdziałania w zespole oraz zasad fair play.
Stwarzanie warunków do samorealizacji.

3.  "Jak zorganizować dobrą zabawę andrzejkową" - R. Maciaszek
Cele:
Zapoznanie z tradycjami andrzejkowymi.
Rozwijanie umiejętności organizowania zabaw i konkursów.

4.  "Układ słoneczny" - G. Głodziak, A. Faliszewska
Cele:
Szerzenie wiedzy o Wszechświecie.
Zapoznanie się z budową Układu Słonecznego oraz charakterystyką planet wchodzących w jego skład.
Kształtowanie umiejętności pracy w grupie.

5.  "Matematyka w Gimnazjum" - R. Maciaszek
Cele:
Uświadomienie uczniom, że matematyka funkcjonuje w ich codziennym życiu.
Zwiększenie zainteresowania matematyką.


TEMATYKA PROJEKTÓW NA ROK SZKOLNY 2011/2012


1.   "Na stos rzuciliśmy nasz życia los..." - droga Polaków do niepodległości.
2.  "Mistrzostwa placówki w tenisie stołowym okazją do pełnienia funkcji organizatora, sędziego i zawodnika"
3.  "Razem przez cały rok"
4.  "Wielokąty foremne i parkietaże"
5.  "Planety układu słonecznego"
Adres / Kontakt
Publiczne Gimnazjum
przy
Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy Nr 1

Adres: 34-400 Nowy Targ ul. Jana Pawła II 85

Telefon/Fax: 18 266-24-08 lub 18 266-24-09
numer wewnętrzny: 22

e-mail: soswnr1@nowytarg.pl


Jak dojechać?
Ostatnio dodane galerie






Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy Nr 1:


▪ Szkoła Podstawowa nr 9
▪ Publiczne Gimnazjum
▪ Branżowa Szkoła I stopnia Nr 5
▪ Przedszkole i szkoły dla uczniów
     z niepełnosprawnością w stopniu
     umiarkowanym i znacznym

▪ Internat
▪ Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
▪ Autyzm
Polecamy:

▪ Fundacja Na Rzecz pomocy
     Niepełnosprawnym Wychowankom SOSW nr 1

▪ Stowarzyszenie DASZ RADĘ
     - inicjatywa społeczno - edukacyjna


Projekty:

▪ Projekt z klasą
▪ Modernizacja kształcenia zawodowego
▪ Stworzenie nowoczesnej bazy techniczno-dydaktycznej
▪ Poprawa efektywności energetycznej
▪ Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu
Adres/Kontakt:

Zespół Placówek
Szkolno-Wychowawczo Opiekuńczych

ul. Jana Pawła II 85
34-400 Nowy Targ

Telefon: 18 266 24 08, 18 266 24 09
Fax: 18 266 24 03

e-mail: zpswo@nowotarski.pl
           soswnr1@nowytarg.pl

Treści publikowane na stronie są własnością Placówki. Zabrania się kopiowania tekstów i zdjęć bez pozwolenia.

Copyright © 2006-2018 Kow@L. Powered by PHP-Fusion. Polityka cookies.